FAQ

Producten

  • In welke richting (hoofd/voeten) moet ik mijn natuurlatex matras leggen? Er is geen hoofd/voet-richting, of de matras nu uit één zone bestaat of uit 7 comfortzones (de 7 zones zijn symmetrisch vanuit het midden van de matras).
  • Is natuurlatex chemisch behandeld? Onze 100% natuurlijke latex is niet chemisch behandeld. Het is van nature antibacterieel en mijtwerend. Het is gegarandeerd onbehandeld en GOLS-gecertificeerd.
  • Welke criteria moet ik gebruiken om mijn matras te kiezen? - Het type matras (latex, veren, HR-schuim, traagschuim)
    - De dichtheid, hoe hoger de dichtheid hoe steviger de matras
    - Uw slaapgewoonten of beperkingen (slaapt u op uw zij? Heeft u rugklachten?)
    - Uw lengte/gewicht
  • Welk type bodem moet ik gebruiken voor een natuurlatex matras? Wij raden aan om een vaste lattenbodem te gebruiken.
    Natuurlatex is elastisch, dus u hebt een stevige ondersteuning nodig.
  • Zijn de hoezen van biologisch katoen gecertificeerd? Onze biokatoenen hoezen zijn gemaakt van Oeko-Tex gecertificeerde biokatoenen vezels.
  • Is natuurlatex biologisch? Onze 100% natuurlijke latex is biologisch en GOLS gecertificeerd.
    De heveamelk die we oogsten komt van gecontroleerde biologische gewassen.
  • Wat zijn de certificeringen? - GOLS-gecertificeerde biologische latex
    - Oeko-Tex-gecertificeerde biologische katoen
    - Certipur en Oeko-Tex klasse 1 gecertificeerd schuim
  • Waar komt natuurlatex vandaan? Onze natuurlatex is afkomstig van rubberboomsap dat wordt geoogst in Sri Lanka volgens de regels van duurzame landbouw.
  • Wat is de stevigste natuurlatex matras? Onze stevigste 100% natuurlatex matrassen zijn Novoluxe en Novonight met een dichtheid van 95kg/m3
  • Ik heb rugpijn, welk matras is het meest geschikt voor mij? Natuurlatex is bijzonder geschikt voor mensen met rugpijn, net als traagschuim, omdat het drukpunten in de wervelkolom, heupen en schouders vermijdt.
  • Is er garantie? Novoly matrassen hebben 10 jaar garantie. Matrastoppers en -bodems hebben een garantie van 5 jaar

Bestelling

  • Ik heb geen orderbevestiging ontvangen - Controleer uw e-mails en spam
    - Uw besteloverzicht is uw orderbevestiging
    - Als u geen bericht van Novoly hebt ontvangen, neem dan per e-mail of telefoon contact met ons op zodat wij u uw factuur kunnen sturen
  • Kan ik mijn bestelling annuleren? - Als u uw bestelling wilt annuleren, neem dan telefonisch contact met ons op via 0972332724 of per e-mail via [email protected]
    - U kunt uw bestelling annuleren zolang deze onze werkplaats nog niet heeft verlaten
  • Kan ik de voortgang van mijn bestelling volgen? Levering duurt over het algemeen tussen de 4 en 8 werkdagen. Zodra je bestelling onze werkplaats verlaat, ontvang je een e-mail met het trackingnummer en een link naar de website van de vervoerder. De transporteur stuurt je een sms om de levering te plannen volgens jouw beschikbaarheid

Levering

  • Wat is de levertijd? Over het algemeen duurt de levering tussen de 4 en 8 werkdagen. Zodra je bestelling onze werkplaats verlaat, ontvang je een e-mail met het trackingnummer en een link naar de website van de vervoerder. De transporteur stuurt je een sms om de levering te plannen volgens jouw beschikbaarheid
  • Kan ik mijn leverdatum kiezen? Zodra je bestelling door de vervoerder is verwerkt, ontvang je een sms van de vervoerder. Je kunt deze sms gebruiken om de bezorgdatum van je keuze te bevestigen
  • Moet ik betalen voor de levering? - Standaard levering is gratis (toeslag van toepassing voor Corsica +€99 en België +€39)
    - Geen minimum aankoop
    - In heel Frankrijk en België
  • Kan ik mijn bestelling in de kamer van mijn keuze laten bezorgen? Om je bestelling in de kamer van je keuze te laten bezorgen, kies je voor speciale bezorging. Voor deze service betaal je €169. De transporteur neemt telefonisch contact met je op om een afspraak te maken voor de bezorging
  • Mijn pakket is beschadigd, wat moet ik doen? - Neem de tijd om de staat van je pakket te controleren
    - Als je merkt dat de verpakking gaten of scheuren heeft, moet je een duidelijk en nauwkeurig voorbehoud maken op de leveringsbon, bijvoorbeeld: "matras gescheurd" of "bedbodem gebroken". Een voorbehoud zoals "onder voorbehoud van uitpakken" of "beschadigd pakket" heeft geen juridische waarde en wordt niet gedekt door onze verzekering
  • Nemen jullie oud beddengoed terug? We bieden geen ophaalservice voor oud beddengoed

Betaling

  • Welke betaalmethode kan ik gebruiken? U kunt betalen met creditcard, bankoverschrijving of Paypal
  • Kan ik in termijnen betalen? Paypal biedt een betalingsoplossing in 4 termijnen (onder voorbehoud van acceptatie van uw verzoek door Paypal). Betaling kan alleen in één keer per creditcard of bankoverschrijving.

Retourneren

  • Hoe retourneer ik?- Test uw matras gedurende 100 dagen na de leveringsdatum
    - Als u niet tevreden bent, stuur dan uw retouraanvraag per e-mail naar : [email protected]
    - Wij zullen bevestigen dat uw verzoek in behandeling is genomen en sturen u twee retourverpakkingzakken
    - Zodra u de zakken heeft ontvangen, verpakt u uw matras volgens de instructies die bij de retourverpakkingzakken zitten en stuurt u ons per e-mail een duidelijke foto (bovenaanzicht) van de correct verpakte matras
    - Geef ons per e-mail een mogelijke ophaaldatum door van ten minste D+2 (aan de voet van uw huis)
    - Wij plannen de ophaling en sturen u het label om op het pakket te kleven
    - Volledige terugbetaling zal gebeuren bij ontvangst van het retourpakket binnen een maximum van 14 dagen (zie volledige details in onze AV).
  • Kan ik mijn matrastopper of kussen retourneren? - Test uw matras topper of kussen gedurende 30 dagen na de leverdatum
    - Als u niet tevreden bent, stuur dan uw retouraanvraag per e-mail naar: [email protected]
    - Wij zullen bevestigen dat uw aanvraag in behandeling is genomen en u kunt het terugsturen,
    op uw kosten, per Colissimo naar : Couperie Logistique - 73, Chemin de la Cour - Saint Christophe la Couperie - 49270 Orée D'anjou - Frankrijk
  • Is het retourneren van matrassen gratis? Ja.
Ontspan diep, Novoly zorgt voor jou!
  • Garantie 10 ans10 jaar garantie
  • 100 nuits d'essai100 nachten op proef
  • Livraison gratuiteGratis bezorging
  • Retour gratuitGratis retourneren *
Retourneren
Garantie
10/5/2 jaar garantie

Als uw Novoly matras abnormaal zakt, vervangen wij het gedurende 10 jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum.

Bedden, bodems en matrastoppers hebben 5 jaar garantie en kussens 2 jaar.

Deze garantie is alleen geldig als de koper het product voor persoonlijk gebruik gebruikt. De garantie is niet langer van toepassing na doorverkoop. Het originele aankoopbewijs is vereist om aanspraak te maken op de garantie.

Beddengoed wordt niet gegarandeerd.



Essai
100/30 nachten op proef

Uw proefperiode van 100 nachten gaat in op de dag dat uw matras bij u wordt afgeleverd. Als u tijdens de eerste 100 nachten beslist dat uw matras niet geschikt is voor u, nemen we het terug en krijgt u het volledige aankoopbedrag terug. (Briljant, nietwaar?)

We vragen alle klanten om ten minste 15 nachten op hun matras door te brengen voordat ze tot teruggave of omruiling overgaan, zodat hun lichaam de tijd heeft om zich aan te passen aan het unieke gevoel en de ondersteuning van Novoly matrassen!

Voor ander beddengoed (bed, matrastopper, kussen) bieden we een proefperiode van 30 nachten.

Beddengoed kan niet worden geretourneerd.



Livraison gratuite
Gratis levering

Laat uw Novoly matras en/of beddengoed zonder extra kosten thuisbezorgen.

We bieden ook een bezorgservice naar de kamer van uw keuze (tegen betaling).



Revenir
Gratis retourneren

Als uw matras u niet bevalt, kunt u contact opnemen met een van onze slaapadviseurs om te controleren of u in aanmerking komt en een gratis retourzending te regelen.

Voor ander beddengoed (bed, matras topper, kussen) is retourneren niet gratis (zie Algemene Voorwaarden).